En liten Fana genser....

Det var en gang der det hele startet i brunt og hvitt, men hvorfor skal ting være kjedlig når de kan være spreke så da ble den i turkis, jeg har ennå ikke bestemt meg om jeg skal angre på farge valget eller ikke men det finnes alltids mere garn på butikken hvis jeg angrer...

Jeg må nok innrømme at det ikke har vært så mye strikke tid på meg i det siste, jeg har hatt det litt travelt med fagprøve i frisør faget (og endelig har jeg det) samtidig har jeg holdt på å åpne hudpleie salong så er dere en tur innom verdal så stikk innom KJELLER`N  hud og kroppspleie på salong michel.
men nå blir det kansje litt mer strikke tid på meg, jeg har i allefall en go del planer som jeg skulle ha gjort før mai, sitter med 2 Ufoer nå som kansje blir ferdig i løpet i helegen,men vi får se hva helgen bringer...

Og når vi først nevner hår og frisør faget så må jeg bare fortelle dere at før i tiden om en strikket fana til sin elskede så brukte de å strikke inn et hårstrå i genser,hvorfor ? vet jeg ikke men husker at det ble lest i en bok, en gammel overtro sa også hvis en strikket feil i genser\n eller Koften til sin elskede så ble det slutt,heldigvis for meg er genser`n min så feilfri som mulig(utrolig nok)

garn: 250 g dale baby ull
pinner: 2-2.5

ønsker alle en super helg,kos dere masse.....

Comments

Inger said…
En nydelig genser, og jeg syntes fargevalget var flott! :)

Ha en fin helg!
Hønehuset said…
Nydelig genser i utradisjonelt og flott fargevalg!
Hanne said…
Nydelige farger på fanagenseren. Jeg er helt i brunt for tiden så det er bra andre nøytraliserer det litt :P
Rigmor said…
fine farger i genseren!!
grautlerer med fagbrev og åpningen av hudpleie salongen!
god helg!
Magiske pinnar said…
Du må ikkje angra på fargevalet, gensaren vart knalltøff! Det er fint med tradisjonelle mønster i utradisjonelle fargar. :-)
Elins Strikkeri said…
Grattis med fagbrev og åpning av salong! Genseren blei kjempefin, stilige farger du har brukt:))
Det ble en flott genser i nydelige farger. God helg ønskes fra Asterix.
LIVS LYST said…
Jeg digger å komme inn hit og se på de skjønne små klærne du strikker. Genseren ble super skjønn!!

Ha en fin dag i sola!
Liv
Unknown said…
Ingenting er så kult som norsk tradisjonsmønster!! Både Marius og Fana er favoritter her på huset, og jeg har lenge tenkt på å strikke Marius både til mor, far og barn... Mange prosjekter liten tid..

Jeg har hørt at hvis du strikker genser/sokker/what-ever til din kjære, så skal du strikke inn et hårstrå.. fordi da blir det nemlig ikke slutt.. vistnok betyr det ulykke å strikke til sin bedre halvdel, men strikker man inn hårstrå så er man på den sikre siden ;)

Fortsatt god påske :)

Popular Posts