litt info...



tusen hjertlig takk for alle fine ord om min lilla marius, jeg har motatt 40 mail om hva slags farger jeg har brukt så her kommer det litt info...

mange tror at det er blå i den,men langt i fra,den er 100% lilla men øye kan lure...da jeg bestemte meg for å strikke den gikk jeg etter farger, bolen er strikket i superwash sport fra Gjestal  farge 294 ,mønstre i midten er smart fra sandnes 5226 og garnet i hals stykke er superwash fra europris som jeg dessverre ikke har nr på, men fortvil ikke fordi det er kun 1 lilla farge du får kjøpt hos europris.

jeg er utrolig glad i å leke med farger, men passer på at mønster alltid blir det lyseste fargen,fordi den vil bli mer markert og vises bedre.

gleder meg til å se flere lilla mariuser kansje?

Comments

PerJorun said…
Nyyyyyyyyyyydelig!!!!!!!!
Sophies verden said…
Den e bare skikkelig lekker!! Har begynt på en lilla Marius, men den e i tynnt alpakkagarn.... Og tenkte å ha hvitt som mønsterfarge... men det kan hende æ ombestemme mæ.... :D
Guri said…
Den var lekker i de fargene!!! Moro å leke med farger, og man får plagg ingen andre har maken til :)
Unknown said…
Åhh, den er kjempeflott!
Nå fikk jeg et akuut behov for å strikke meg en marius jeg også.... :O)
Silje sin blogg said…
Den er kjempe fin!! Og sikkert ikke mange som har maken, foreløpig i allefall;) du er dronningen av Mariusmønsteret;)
Unknown said…
Du strikker så mange utrolig flotte gensere. Fikk lyst på en til vinteren :-)
Randi said…
Skikkelig fin den der! Lilla er jo bare SÅ fint! Kikket litt nedover i bloggen din nå og er SÅ imponert. Utrolig mye fin Marius-strikk. Og så er bildene så fine. En fryd å se på!
LivM said…
Takk for titten i bloggen din som jeg fant via Ravelry. Fantastisk flotte Mariuser du har strikket. Når jeg finner et garn jeg klarer å ha rett på kroppen så skal jeg strikke meg en slik med rundfelling.
Hundeslede said…
Utrolig fine farger på den mariusgenseren, du er flink :)
Åpent^hus said…
wow
denne var lekker!
takk for tips
så var det bare å finne noen som kan strikke den for meg. :)
greit at jeg låner bildet i et samleinnlegg om fargen lilla inne hos meg?

beste hilsner fra
Åpent^hus
Anonymous said…
Takk for fin blogg!
Jeg er så heldig og ha en bonus-mamma som skal strikke en Marius genser i julegave til meg om jeg skaffer mønster. Jeg synes din lilla marius er helt fantastisk og liker så godt at halsen er såpass vid. Hvilket mønster har du brukt og hvor kan jeg få tak i dette?

Hilsen en som ikke kan strikke

Popular Posts