5 ting jeg liker med Trondheim

Jeg bor en liten tog tur unna Trondheim, ofte er vi der og har litt kvalitetstid, vi har våre faste plasser som vi liker,og her er mine 5 favoritter som jeg elsker med denne byen:


Noen steg fra togstasjonen, finner du Olivia, jeg elsker pizza,og gjennom 30+ år så har jeg smakt masse pizza,men hos Olivia har de den beste pizza noen gang, den er bedre enn den jeg har smakt i Italia! uansett om jeg er i Oslo,eller Trondheim så bestiller jeg en enkel Margaritha å den er NYDELIG! du får masse annet enn pizza hos Olivia,absolutt verd å besøke...


Like etter Olivia er det solsiden, med mange uteplasser, og noen få butikker, det er ikke uten grunn de kaller det solsiden, det er utrolig hyggelig å sitte der når det er sommer og sol,gjerne med et glass vin.


Skal du ligge over i Trondheim så er Scandic solsiden,Bakklandet og Nidelven hotell de som ligger fint til er sentral og veldig greie.







Og hvis jeg måtte velge en plass å bo i Trondheim,så måtte det være Bakklandet, det er den gamle arbeiderklassen strøket som er preget av små gater,med små hus over alt,utrolig koselig strøk,jeg er der ofte, noen ganger går jeg opp til Kristiansten festning, der kjøper jeg en latte med utsikt over hele byen,og har jeg litt tid så glaner jeg og drømmer meg bort.




Når Bakklandet tar slutt kan du gå over by bruen og til Nidarosdommen, det er så masse fint å hvile øye sitt på der, hvis du er der legg merke til alle demoner som er rundt om kring på katedralen, ingen er lik,og er det sol så slå til med en kaffe der også, rett og slett fordi det er et stykke fantastisk arkitektur.





Og hvis jeg leter etter en kjole uansett anledning så går jeg innom Indiska, jeg finner noe der ALLTID, butikken er full av boho kjoler m.m, noe som jeg liker veldig godt.



Denne gange ble det med et par kjoler også.

Trondheim er en veldig koselig by,som er verd en besøk.



Comments

Popular Posts